Jak połączyć w Excelu kilka komórek tekstowych? Aby połączyć w Excelu komórki tekstowe można wykorzystać operator konkatenacji - znak "&" lub formułę ZŁĄCZ.TEKSTY(argumenty) |
Jeżeli chcemy połączyć dwie (lub więcej) komórek, np. komórkę B2 zawierająca Gliwice oraz komórkę B3 zawierającą Śląsk, zastosujmy formułę:
=B2&B3 lub | =ZŁĄCZ.TEKSTY(B2;B3) |
ale w tym przypadku nie będzie znaku spacji. Aby uzyskać znak spacji należy użyć formuły:
=B2&" "&B3 lub | =ZŁĄCZ.TEKSTY(B2;" ";B3) |
Pomiędzy cudzysłowami możemy wpisać każdy znak, lub ciąg znaków. Przykład z przecinkiem przedstawiony jest poniżej na obrazku - komórki B8 do D8.
Jak złączyć w Excelu kilka komórek tekstowych? |
3 komentarze:
Chciałbym połączyć komórki z kolumny zawierającej 100 rekordów.
Można zrobić jak opisano, jednak u mnie najczęściej występują dane w 10 z tych 100 rekordów. Wtedy pojawia mi się długa lista przecinków, które służą do rozdzielenia tekstu.
Pytanie brzmi jak wykonać połączenie tekstów z pominięciem pustych komórek i przypisanych do ich rozdzielenia przecinków?
Szyba propozycja - oddzielić wszystkie komórki z których zbieramy dane komórkami z przecinkiem (wszystkie je łączymy funkcją ZŁĄCZ.TEKSTY).
W komórkach z przecinkiem dodajemy warunek, np. dla D4 -> =JEŻELI(D3=0;"";",")
Dziękuję za odpowiedź.
Jednak udało mi się zdobyć bardziej korzystne rozwiązanie w VBA:
Funkcja POŁĄCZ TEKSTY przed Excelem 2016
Nie wiem czy mogę linka zamieścić:
https://www.youtube.com/watch?v=xHPEDZsD6Zc&t=0s
Prześlij komentarz