wtorek, 17 lipca 2012

Funkcje i formuły Excel - jak zrobić?


Kliknij zakładkę FORMUŁY a ukaże się menu podzielone na obszary: bibliotek funkcji, nazwy zdefiniowane, inspekcja formuł i obliczanie (Rysunek 1) . W obszarze BIBLIOTEKA FUNKCJI znajdują się skatalogowane zestawy funkcji, np. matematyczne, tekstowe itd. Klikając w wybraną bibliotekę uzyskujemy dostęp do wszystkich zdefiniowanych funkcji (Rysunek 2).

Rysunek 1


Rysunek 2


Rysunek 3



Przykładowo, wpisz kilka cyfr w jednej kolumnie i zaznacz pole pod ostatnią cyfrą (Rysunek 3). Kliknij w AUTOSUMOWANIE i wybierz z listy SUMA. Automatycznie zostanie zaznaczony domyślny obszar cyfr do zsumowania. Kliknij ENTER i zatwierdź wybrany obszar sumowania. Klikając dwa razy lewym przyciskiem myszy w komórkę w której użyłeś funkcji, uzyskasz podgląd zapisu tej funkcji oraz obszaru sumowania.  W przypadku funkcji SUMA zapis będzie wyglądał następująco:

=SUMA(F2;F4)


Brak komentarzy:

Popularne posty