środa, 24 kwietnia 2013

Jak połączyć w Excelu kilka komórek tekstowych (znak "&" lub ZŁĄCZ.TEKSTY)?

logo_Excel
Jak połączyć w Excelu kilka komórek tekstowych?

Aby połączyć w Excelu komórki tekstowe można wykorzystać
operator konkatenacji - znak "&" lub formułę ZŁĄCZ.TEKSTY(argumenty)


Jeżeli chcemy połączyć dwie (lub więcej) komórek, np. komórkę B2 zawierająca Gliwice oraz komórkę B3 zawierającą Śląsk, zastosujmy formułę:

=B2&B3      lub =ZŁĄCZ.TEKSTY(B2;B3)

ale w tym przypadku nie będzie znaku spacji. Aby uzyskać znak spacji należy użyć formuły:

=B2&" "&B3   lub  =ZŁĄCZ.TEKSTY(B2;" ";B3)

Pomiędzy cudzysłowami możemy wpisać każdy znak, lub ciąg znaków. Przykład z przecinkiem przedstawiony jest poniżej na obrazku - komórki B8 do D8.


Jak złączyć w Excelu kilka komórek tekstowych?













3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Chciałbym połączyć komórki z kolumny zawierającej 100 rekordów.
Można zrobić jak opisano, jednak u mnie najczęściej występują dane w 10 z tych 100 rekordów. Wtedy pojawia mi się długa lista przecinków, które służą do rozdzielenia tekstu.

Pytanie brzmi jak wykonać połączenie tekstów z pominięciem pustych komórek i przypisanych do ich rozdzielenia przecinków?

Wiśnia pisze...

Szyba propozycja - oddzielić wszystkie komórki z których zbieramy dane komórkami z przecinkiem (wszystkie je łączymy funkcją ZŁĄCZ.TEKSTY).
W komórkach z przecinkiem dodajemy warunek, np. dla D4 -> =JEŻELI(D3=0;"";",")

sLy pisze...

Dziękuję za odpowiedź.

Jednak udało mi się zdobyć bardziej korzystne rozwiązanie w VBA:
Funkcja POŁĄCZ TEKSTY przed Excelem 2016

Nie wiem czy mogę linka zamieścić:
https://www.youtube.com/watch?v=xHPEDZsD6Zc&t=0s

Popularne posty