poniedziałek, 11 marca 2013

Jak zrobić w Excelu pole wyboru (checkbox)?

logo_Excel
Korzystając z formantów formularza uzyskujemy
możliwość tworzenia prostych i przydatnych obiektów pozwalających ułatwić
prace z arkuszami Excela. Jednym z nich jest pole wyboru (checkbox).


1. Przejść do zakładki DEWELOPER,
2. Następnie kliknij w opcję WSTAW i wybierz formant formularza POLE WYBORU i umieść go na obszarze arkusza,




3. Klikając prawym przyciskiem myszy na formant możesz edytować nazwę przycisku, przypisane makro i inne jego parametry. Kliknij FORMATUJ FORMANT.
4. Ukaże się okno formatowania obiektu. Przejdź na zakładkę FORMANT.
5. Uzupełnij ŁĄCZE KOMÓRKI wskazując komórkę łącza na obszarze arkusza np. E9 i zatwierdź OK.


6. Uzyskaliśmy łącze do komórki E9, w której w zależności od kliknięcia w pole wyboru pojawi wartość logiczna "PRAWDA" lub "FAŁSZ".

Aby obsłużyć taką wartość logiczną np. w celu wyświetlania informacji tekstowej można zastosować funkcję JEŻELI.












Powiązane posty:



1 komentarz:

Anonimowy pisze...

O to mi chodziło! Dzięki serdeczne!

Popularne posty